Friday, February 12, 2010

♥wedding dress pilihan anda

imbas kembali entri dahulu kala zaman tok kaduk farysa. kalau yang belum usha entri kasut perempuan dengan kasut lelaki , dipersilakan anda klik selepas anda klik nuffnang. haha. hari yang penuh dengan kepenatan ni, farysa nak share-kan wedding dress or dalam bahasa melayu orang panggil gaun pengantin. boleh anda bayangkan gaun gaun pengantin yang ada dekat pasaran sekarang? cepat! cepat! bayangkan.
sebelum bermulanya coretan coretan yang farysa nak coret dekat sini, korang cuci mata dulu dengan gaun gaun pengantin dekat bawah ni.






really love this one even though dekat tangan tu kembang but baju ni tersangat simple.

so, HOW? kaum kaum hawa di luar sana, yang mana korang berangan nak pakai? baju baju ni sebenarnye cutting die bukan untuk yang bersaiz S je, kalau yang L or XL pun ade jugak. cuma korang kena pandai pandai la pilih untuk mencantikkan diri korang. mana ada orang nak nampak buruk time kahwin kan?

 tips khas untuk memilih baju pengantin :
1. sila berdiri di depan cermin dan nilai diri anda. maksudnya, mula mula korang kena tengok saiz korang tu, ter-over slim, average or ______ .
2. jangan lupa tengok ketinggian anda.
3. untuk yang ketiga ni, sila pastikan keadaan ruang yang cerah dilimpahi lampu. dekat sini korang kena tengok kaler kulit korang. bagi yang gelap diharap jangan pilih warna yang terang terang yer.
4. lepas dah pastikan kaler kulit korang, jangan lupa pastikan kaler kulit pasangan korang. tak semua pasangan warna kulit sama. hehe. so pandai pandai la sesuaikan warna dengan anda dan pasangan.
5. time ni baru korang boleh pasangkan angan angan nak pakai design baju yang korang suka.

tips di atas khas direka oleh farysa. haha. oleh itu, tips tak begitu terperinci sangat. kalau terasa nak yang lebih terperinci, sila tinggalkan jejak anda. dah macam wedding consultant plak.

5 comments:

Nor Hanis said... REPLY

sangat nak pakai songket merah masa kahwin. sama macam wedding mak ngan ayah.

:D

izzati m. said... REPLY

click xpax.

afayufu said... REPLY

cun baju2 tu.. your nuff got xpax

izzahfarhana said... REPLY

suka yg greek style tu jgk.hehehe.aik dh xde shoutbox ea

Lt. fDanialz said... REPLY

"Nafsu mengatakan wanita cantik atas dasar rupanya,
Akal mengatakan wanita cantik atas dasar ilmu dan kepandaiannya
Hati mengatakan wanita cantik atas dasar akhlaknya,
Dan iman mengatakan wanita cantik atas dasar agamanya"

untuk maklumat lanjut, boleh la rujuk ke Kecantikan seorang wanita mengikut pandangan seorang lelaki

Post a Comment