Tuesday, January 3, 2012

♥ bercinta biar berpada pada

bercinta biarlah berpada pada. kalau tak mampu jaga diri, jangan bercinta. cinta baru memang mampu ubati luka lama tapi cinta baru tak semestinya bermaksud memiliki segalanya. bila tengok orang lain buat itu ini, kau pun nak buat jugak dengan pasangan sendiri. apa kejadahnya? bercinta-lah bertahun mana pun, kalau dapat restu ibu bapa sekalipun, tapi kalau takde ikatan, tetap tak menghalalkan apa apa.

bercinta kalau baru setahun jagung, jangan terlalu taksub. memang seronok ke hulu ke hilir tapi setahun jagung tak mampu buka topeng seseorang. memang ada yang kenal sebulan dua terus kahwin. itu jodoh mereka bukan kita. kalau ada jodoh, takkan terpisah selamanya. tak perlu terburu buru bila setahun jagung dah mula berbicara nak bagi nama anak, minum nak kena satu gelas satu straw, makan perlu disuap suap, gambar haruslah berpelukan. rasa annoying bila tengok kan? macam tu jugak orang rasa annoying kalau tengok kita yang buat.

jangan ingat bila dibawak balik, jumpa keluarga, itu bermaksud anda adalah orangnya! jangan terlalu cepat yakin. tambah tambah kalau yang jenis semua girfriend/boyfriend nak bawak balik tunjuk dekat family. kita tak tawu apa halangan di hadapan. kita memang mampu merancang, tapi Allah yang tentukan segalanya. kalau jodoh kita tidak datang awal, anggaplah itu semua satu ujian supaya kita tak tersasar jauh dan selalu berhati hati. ungkapan iloveyou tak menjaminkan apa apa. bersabarlah, sesungguhnya apa yang Allah tentukan ada hikmahnya.






2 comments:

mAy Lee said... REPLY

agreed wif u miss.. :D
wondering about it now.. hehehe

shaa feeqa said... REPLY

totally 100% agreed :D

Post a Comment