Tuesday, June 8, 2010

♥pendekkan perjalanan ke airport

cara memendekkan perjalanan anda ke KLIA atau LCCT. kenapa cakap isu ni? sebab farysa takde idea nak tulis benda lain. banyak sangat benda yang serabutkan kepala. cara yang begitu mudah adalah dengan mengambil train bukan terbang okey. burung burung tak mungkin akan meminjamkan kepak mereka kepada anda. anda terlewat untuk ke airport? aha, airport mana satu yang menjadi pilihan? 

pertama, kalau anda mahu bergegas ke KLIA,sila pilih KLIA express. anda boleh naik dekat KL Sentral. kemudahan terlalu banyak kalau anda naik penerbangan MAS. sebabnya anda tak perlu susah payah angkut beg yang berat macam guni beras ke sana ke mari. hanya check in dekat KL Sentral dan diorang akan uruskan hal beg. harga tiket hanyalah RM35.biarpun harga ini dikira sangat mahal, janji masa perjalanan hanya 28 minit sahaja.so, tak perlu anda susah hati tertinggal flight. tapi kalau anda mahu bajet, anda boleh pilih untuk naik train KLIA Transit. kalau dah transit, maksudnya dia akan berhenti sekejap sekejap dekat sesetengah stesyen. sila jangan tanya harga sebab farysa tak tawu tapi yang pasti hanya belas belas ringgit. untuk ke KLIA,anda perlu turun di stesyen Putrajaya/Cyberjaya dan seterusnya mungkin ada bas datang ambik.kalau nak yang lagi murah,sila naik bas di tingkat bawah. harga tiket bas tidak melebihi RM10.tapi masa perjalanan adalah satu jam.

kedua, kalau anda mahu ke LCCT. sama sekali anda tidak boleh ambik KLIA express sebab train ni hanya ke KLIA. tapi anda boleh ambik train KLIA transit. anda hanya turun di stesyen Salak Tinggi dan bas akan tunggu disitu untuk membawa anda ke LCCT.harga tiket sangat berpatutan sebab harga ini termasuk harga tiket bas iaitu RM12.50.kalau nak lagi bajet, sila naik bas yang mana harga kurang dari RM10.yang pasti semuanya di tangan anda.kalau terlepas flight,sila beli tiket lain di kaunter yang disediakan.


antara tempat duduk dalam train.
 boleh duduk empat orang, atau dua dua, atau sorang sorang. gambar lain takde sebab farysa sudah tidur sambil tunggu train merangkak ke airport.

4 comments:

eikasyaza said... REPLY

tak boleh tgl msg kat shoutbox lak..cni pon ok kan..hehe..maxis + sony ye

Mario said... REPLY

singgh cni...ur shour box tu kene buat lain arr...cuma u je bule masuk kot...tu pun if u sign in or mmmg u buat camtu?hehe

Unknown said... REPLY

ngaa.nak cerita dia naik train la pergi airport ni kan.haha.

farysa said... REPLY

akufobia,
klo nk cite dah la penuh satu entri tulis kisah naik train
;p;p

Post a Comment