Friday, June 4, 2010

♥stop for a while

home sweet home. yeay! dapat jugak balik rumah. rumah-lah tempat yang paling bagus untuk tenangkan diri. hidup selalu bermasalah. macam mana orang tua tua boleh tahan dengan semua masalah. farysa dah tak boleh nak tahan, bagus jugak dapat balik rumah. sekurang kurangnya dapat jugak hidup jauh dari berbagai bagai masalah. tapi hari ni dah jumaat, esok sabtu, lusa ahad, tulat isnin, dah kena balik. kalau dulu ada masalah je, terus tukar baju then kuar. tapi sekarang keluar pun dah tak bermakna. masuk kelas pun tak guna, satu habuk pun tak masuk otak. macam mana nak dapatkan cgpa 4.0 ni. HAHA. memang berangan-lah. sensitifnya seorang perempuan, bila bermasalah, mesti airmata pun keluar. lemah-kah bila seseorang itu menangis? TIDAK! perempuan tak pernah mudah mengaku kalah. tapi bila dah berbagai bagai yang dibuat, hasil yang dapat hanya-lah kosong, baru airmata akan keluar. kan? kan?

tell me! help me! kalau dulu farysa kuat nak hadapi macam macam tapi sekarang dah malas. malas nak lihat dunia luar. apa yang jadi, siapa pun anda, farysa dah tak peduli. telefon berbunyi sekalipun, farysa cuma merenung. kenapa? sebab hati sangat sakit. kenapa sakit? hanya orang yang sedar akan kesalahan sendiri akan tawu kenapa hati ni jadi macam ni. kalau dulu farysa terfikir macam mana nak hidup kalau takde hp, tapi sekarang bagi farysa takde masalah. tanpa hp kadang kala hidup anda lebih ceria. yes! itu kebenaran. 

teknologi sekarang hanya-lah bawak masalah. menambah masalah kepada masalah yang dah tersedia ada. alangkah indah kalau masa boleh diputar. hidup jadi kanak kanak sangat indah. takde orang yang nak sakitkan hati. sentiasa disayangi orang. tapi sayang, semakin matang semakin banyak masalah yang datang. oleh itu, farysa nak stop sekejap dari blogging. farysa tak suka tulis blog ikut emotional and biar semua tawu. thats not me-lah. =))

4 comments:

Mario said... REPLY

chatbox error weh...
tahniah le dah balik umah...
bwk2 bersabar...masalh tu kdg2 mendewasakan kita...hope camtulah yer...

eikasyaza said... REPLY

erm.. btol kata mario..bwk2 bersabar.. be cool.. setiap permasalahan ade penyelesaia..cpt ngan lmbt je

aril said... REPLY

masalah semua org ada..itu menunjukkan kita makin dewasa..tak mungkin utk jadi knk2 kembali tp mkin menjadi tua..sabar la yer..:-)

c!km!stry said... REPLY

chatbox error. npe ea?
huhu. xpela. btw, singgah nnti amik award tau. :D

Post a Comment