Wednesday, January 27, 2010

♥ disebalik keayuan wajah seorang gadis

hidup biarlah tidak dikelilingi kegelapan. biar sebaik mane pun kite menjage hati orang, tapi hati sendiri tetap disakiti. and now, i realized! untuk bersikap lebih terbuka dan terbuka, farysa tak nak lagi jage hati orang lain selain yang farysa sayang.
entri ini se-konfem-nye tidak ditujukan kepada sesiapa kerna mungkin YA die membaca, mungkin juga TIDAK.haha.

persoalan farysa kepada perempuan di luar sana ;
1. kenapa perempuan begitu cepat cemburu dengan hak yang dimiliki orang lain?
2.kenapa perempuan begitu busuk hati?
3.kenapa perempuan sanggup lukakan hati kaum sejenis?
4.kenapa perempuan terlalu berfikiran pendek?
5.kenapa perempuan tidak reti menghargai persahabatan yang terjalin?

biarlah ape yang orang nak cakap. farysa dah tak boleh tahan dengan sikap mereka. dulu farysa mungkin masih mentah atau lebih senang cakap masih kuat kesabaran. tapi tidak kali ini. sekali anda buat hal, akan di-fire secukupnya.anda boleh delete saya sebagai follower atau mungkin blacklist saya dari menjadi kawan anda . tapi ingat, farysa yang susah untuk marah kawan sendiri kini terlalu mudah untuk mengeluarkan kata kata. cukup segala tindakan atau kata kata yang dilemparkan tanpa korang sedar farysa memang DENGAR!
seteruk mane pun gosip yang anda ciptakan untuk jadikan farysa glamour, ya, terima kasih untuk itu. kita mungkin sekelas di luaran tapi di hati farysa, anda sudah lenyap. kita tidak pernah rapat namun kita pernah bersama sama lalui waktu waktu belajar. air mata yang mengalir tidak mungkin akan menitis sekali lagi.



NEVER! NEVER! NEVER!


seayu mana pun wajah anda, farysa tidak mungkin akan kecundang untuk memaafkan. anda cuba menarik kawan kawan yang pernah dekat dengan diri farysa sehingga yang masih tinggal hanya anis dan anisah. haha. mana mungkin mereka terjebak ke kancah itu. sedarkah wahai insan, orang yang anda tarik kini sedang berusaha untuk mendampingi farysa kembali tapi hati farysa cukup keras untuk menerima mereka. ahh, terlalu hebat tamparan yang dicipta oleh kamu.
sekejam mana tanggapan kamu terhadap farysa selepas ni tak mungkin dapat menewaskan khabar angin yang anda canangkan kepada orang lain. akhir kata, farysa cuma seorang gadis yang lemah, tidak layak untuk kamu cemburui sehingga mencipta desas desus. tapi ape pun, terima kasih kerana farysa sudah tawu kebenaran disebalik tubuh tegap itu. haha. diminta MR KERING diharap sabar, jangan jealous.


to _____,
im sorry for that day. it was such a difficult day to go through without you. i missed our old times together. we cried and laughed together. thanks for all the moments you gave to me. =) xoxo~

12 comments:

Natasha said... REPLY

Farisya...kak tash pernah kn betray jugak...dgn sorg insan yang kak tash anggap seperti adik sendiri....
last2 bila dh bertunang..bila tunang dia kutuk2 kita...buat cerita pasal kita...dia boleh sama2 join gelak ketawa dgn apa yg diperkatakan...bila kita tegur dia...akhirnya dia ckp"yang ckp tuh tnang sy bkn sy" tapi kak tash pelik as insan yg kita contai selalunya akn dgr teguran kita kenapa "adik"tu x boleh tgur pbuatan tunang dia...

akhirnya kak tash bg tau dgn "adik" tu...kau sebenatnya dh INNALILLAHHIWAINNAILAHIRAJIUN dari hidup kak tash.............................................................................

farysa said... REPLY

tengs sis!
btw,
farysa xpnh lgsg cri psl dgn org tu
nk kte rpt lg la x
tp tah npe die nk cri psl jgk
=(

Natasha said... REPLY

manusia mmg cepat lupa diri..apa yg lebih kat kita itulah yg dorg suka dengki.... x puas ati...sakit ati...menyampah ka kita...so kita kena semat kat kepala hotak kita..bila ada org dengki tuh maknnya kita ada byk kelebihan dr org tuh...sbb tuh dia dengki...so secara tak langsunggnya kita tahu kita ni istimewa

Dak Wan said... REPLY

Erk? Takyah gado-gado.... org mcm tu baik takyah kenal jewr.

farysa said... REPLY

hooyeaahhh!
farysa memang special dari die
hahaha

dak wan,
xtrase pn nk knal die
tah cm mne leh TERkenal
hihi

NaNaJoe said... REPLY

farysa....jgn marah2 k...org yg mcm tu akan ad balasannye... :)

farysa said... REPLY

tak marah dh
farysa nk hepi je
=)

yuyuEyuliAnayusOf said... REPLY

dear, probs u cam same je ngn i..
n bce la n3 blog i..
huhu.
saba ea..
insyallah, sume ade hikmah.. :)

petite said... REPLY

weh2.. ak tau sape yg ko mksudkan..
dua2 org skali. y berbadan tegap + classmate yg menarik kwn mu satu persatu. dia xleh nak tarik ak coz ak nih mcm blur2 skit. mr kering marah eh psl si mamat berbadan tegap??
hehhe.. :p

p.s.: kpd mr kering, jgn risau, farissa sungguh setia. hehehe.. :D

yanyan said... REPLY

huhu farysa, ak tatau lah pe da jd kn
p ak arap ko kuat! hehehe
KUAT SMGT! chill oaky bebeh ;
even ta kite ta rapat. eceehhh
ku di belakang muh ;))

farysa said... REPLY

anis,
ad lg sorg
tp aku xpnh cte pn sbb bg aku die xpntg
btw,
sdikit sbyk hati tercalar jgk
hahaha
chill!

farysa said... REPLY

tengs yayan!
aku dh ok skrg
tp lps abes cuti ni xtwu la
klo wt hal jgk
nk aku sekeh kpla sorg2
;p

Post a Comment