Monday, March 26, 2012

ke-special-ian Note


hello guys...since dekat rumah buat gaya macam assignment takde, belek belek manual si Note. guess what??? dah macam jakun bila baru sedar Note agak special sebab boleh buat senaman tangan macam di atas. 

1st pict : Anda boleh main shake shake, goyang ala Inul to search for Bluetooth enabled devices.

2nd pict : Yang ni untuk capture screen shot. just sweep your palm across the screen. make sure dari kanan ke kiri hokey..then akan keluar bunyi macam tangkap gambar.maka bolehlah anda check Gallery.

3rd pict : Ini gaya untuk dodoikan Note anda buat seketika. Just touch your palm to the screen je, automatik lagu akan turn to mute/pause. but once dah takde palm tu confirm la lagu akan kembali ke udara. hehe

4rt pict : Ini pulak kalau agak dah malas nak off lagu yang korang bukak. sila terbalikkan Note, confirm terus diam.

Untuk zoom gambar, warga Note tak perlu tiru gaya pengguna Iphone. korang boleh letak ibu jari kiri dan kanan dekat gambar tu, then tolak Note tu ke belakang dan ke depan sikit. SIKIT okey tak payah over sangat. tengok tengok! kan dah zoom...

banyak lagi korang boleh buat dengan Note tapi hamba buat tak jadi, tak beranilah nak pong pang pong pang dekat sini yang tak jadi tu. hahaha. kalau Samsung yang lain tak sure boleh ke tak.cuba tengok manual masing masing, kalau takde tu takboleh la yer. ;)

Selamat Berkhidmat bersama Note

Bye

Published with Blogger-droid v2.0.4

2 comments:

Edda said... REPLY

perghhhhhh!!!!

Aujinz said... REPLY

dah lama mengidamkan Note.. koh koh koh.. belum dapek laie... hua hua hua

Post a Comment