Tuesday, May 10, 2011

♥ melawat makam Saidina Saad Abi Waqas

siapa yang taknak holiday, pergi merata dunia kan?tapi pernah tak korang terpikir nak holiday tengok makam para sahabat Rasulullah? maybe semua pikir negara Arab tapi sebenarnya dekat Guangzhou,China pun ada. kalau korang pernah dengar Saidina Saad bin Abi Waqas, salah seorang sahabat Nabi yang menyebarkan agama Islam di China. Alhamdulillah, farysa sempat pergi sana.sekurang kurangnya ada jugak pengalaman seumur hidup melawat makam para sahabat Rasulullah.ingat lagi time tu hujan, plus kenderaan memang tak boleh nak masuk, so, memang jalan kaki agak jauh.



selalu orang cakap kubur para alim ulamak sangat wangi. makam ni sangat wangi, bau lembut bukan macam bau perfume tu,hehe. kalau pergi kubur mesti rasa seram sejuk tapi duduk situ rasa tenang, macam taknak balik.


3 comments:

cik Nemo said... REPLY

yeke? isyh mcm nak pegi je rase.. :)

Abu Talib said... REPLY

Al-fatihah buat sahabat baginda

Anonymous said... REPLY

redha Allah ke atasnya.. amin.

Post a Comment