Friday, March 18, 2011

♥how to deal with man

it is actually the hardest thing to deal with, kan?

"bila bercinta, air mata perempuan yang akan mengalir paling banyak, betul tak?"
"bila bercinta, hati perempuan yang paling sakit, betul tak?"

jangan cakap TAKDE gaduh walau sebulan, setahun, sepuluh tahun bercinta. bodoh tak kalau kita menangis, kita sakit hati tapi dalam masa yang sama si dia boleh tidur, boleh makan, boleh buat apa yang dia suka, langsung tak rasa macam apa yang kita rasa?

jawapan : BODOH.

kenapa lelaki tak rasa semua ni? sebab diorang handle semua ni cara mudah. bagi diorang benda macam ni remeh, so, tak perlu nak kusutkan otak pikir macam macam, tapi lain bagi perempuan. selagi masalah tak selesai, selagi tu akan pikir. pikir dan pikir sampai otak serabut, lepastu menangis. come on girls, wake up! air mata kita tak murah. lelaki tu belum tentu jodoh kita, kenapa nak bazir untuk orang tu? sayang macam mana sekalipun, takda yang boleh ubah jodoh yang ditakdirkan.

jangan terlalu terkejar kejar lelaki, kita juga punya maruah. memang tak salah untuk mengejar lelaki tapi ada caranya supaya tak rendahkan martabat seorang perempuan. kalau bergaduh, selalu perempuan yang akan mulakan communication balik. kenapa? sebab lelaki bermain dengan ego. tapi tak untuk perempuan, bila sayang seseorang, dengan sendiri ego akan hilang. sampai bila nak biar kita jadi hamba mereka? memang tak salah bertolak ansur tapi bertolak ansur-kah kalau perempuan merendahkan ego manakala lelaki meninggikan ego? again! open your eyes and do think about this.

let say your boy ada perempuan lain. make it simple sudah, just let him go. simple tak? tipu kalau tak sakit hati sebab kena tipu. tipu jugak kalau tak rasa nak menangis. do it! menangis sampai lebam tapi cukup untuk sejam atau sehari. sebab pergi seseorang tu maksudnya akan datang yang jauh lebih baik. kenapa perlu bersedih sampai seksa diri sedangkan dia boleh gembira dengan orang lain.

perempuan sangat lembut tapi tak bermaksud kita tak boleh jadi kuat. sayang setinggi gunung tak bermaksud kita perlu bodohkan diri sendiri. oh, ingat, selama mana pun berkasih tak beri jaminan itu jodoh kita. do appreciate yourself before you appreciate 'him'.



p/s:saya masih bersama dia, tolong jauhkan diri. terima kasih.


1 comments:

ayien . said... REPLY

Setuju sgt ngan entry nih. Laki laki jaman skang mmg suka menyakitkan hati.

Post a Comment