Monday, November 22, 2010

♥ itu namanya manusia

manusia mana ada yang perfect. tapi mulut longkang tetap ada. takde sesiapa boleh nafikan sebab itu memang kenyataan. kalau kisah blogger, itu blog dia, itu hak dia-lah nak tulis apa apa pun. font tak best, itu hak dia-lah kalau dia rasa font itu best. cerita tak best, itu hak dia-lah kalau rasa cerita tu best. engkau tak suka, engkau klik X dekat atas tu, habes cerita.apa hal nak heboh keliling kampung cakap itu ini pasal orang, pasal blog orang. agak agak korang hebat sangat, perfect sangat untuk kutuk orang? tak mungkin!manusia ada hak untuk menilai tapi menilai bukan dengan mengutuk. faham? kalau tak faham, sila buka kamus dewan dan pustaka.

apa korang ingat semua korang buat orang suka? tak mungkin! bukan semua orang sama dengan kita.kalau semua sama, mana mungkin dunia ni akan jadi indah. disebabkan dengan pelbagai kerenah la, dunia jadi indah.oleh itu,tak perlu korang takut kalau nak buat sesuatu, tak perlu takut untuk terima kutukan orang.orang yang memberi kutukan sebenarnya seseorang yang sangat high school yang cuba menyembunyikan diri mereka belakang langsir.statement ni sebenarnya bermaksud, mereka mereka itu sebenarnya takut untuk mencuba sesuatu tapi bila tengok orang lain diorang rasa tergugat sebab itu akan mula keluar mulut mulut longkang.

korang ingat tak bingit telinga dengar lagu dekat blog korang tu? sumpah bingit tapi itu hak korang-lah kalau nak pasang pun. tu blog korang. semua depends kepada diri sendiri.kalau tak suka, sila keluar.kalau suka, sila ko robek blog tu sedalam lubang cacing.ingat tak busan bila setiap entri cerita hal peribadi?tapi itu hal engkau, tak perlu orang lain sibuk. kalau busan untuk membaca, sila keluar.perlu-kah bila korang minta pendapat readers untuk menolong anda membuat pilihan, tak kira nama, barang atau apa apa, itu hal korang la. kalau ada yang nak tolong pilih, ada la, kalau takda, buat bodoh sudah, dan kalau engkau tak sudi tolong, klik saja X, tak perlu beralasan macam sangat lawak untuk minta tolong orang.bukan-kah engkau macam meng-lawak-kan diri kau sendiri dengan bagi alasan sebodoh itu.

hidup sangat mudah tak kira di alam maya atau realiti.kenapa manusia suka sangat susahkan kehidupan sendiri? kenapa manusia suka cari musuh dari kawan baik?kenapa manusia suka mengumpul dosa dari pahala?

1 comments:

Mario said... REPLY

errr...apsal ni sis...sabar jela eh...mmg mcm2 dorg tu...

Post a Comment